1403-07-02 10:48
218
0
91491
مدیر کل صنعت، و معدن و تجارت گلستان:

۲ معدن گلستان برای رفع نقص تعطیل شدند

مدیر کل صنعت، و معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به ضرورت امنیت جانی کارگران در معادن و عدم تکرار حوادث تلخ گذشته گفت: هفته پیش در دو معدن استان حوادث کوچکی رخ داد که برای رفع نقص آن دستور فوری تعطیلی صادر شد.

درویش‌علی حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ضمن تسلیت به خانواده‌های کارگران معدن طبس اظهار کرد: توجه به امنیت معادن استان گلستان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد، هفته گذشته دو معدن استان به دلیل بروز حوادث کوچک برای رفع نقص به فوریت تعطیل شدند.

وی سانحه جان باختن تعدادی از کارگران معدن‌کار زحمتکش و تلاشگر را دلخراش خواند و افزود: تعدادی از این عزیزان هم‌استانی ما بودند و در معدن طبس فعالیت داشتند، امیدواریم که ثلمه سنگینی که به خانواده‌های جانباختگان وارد شده با واسعه الهی، صبوری قابل تحمل باشد.  

مدیر کل صنعت، و معدن و تجارت استان گلستان افزود: با توجه به اینکه گلستان یکی از استان‌هایی است که در حوزه معادن زغال‌سنگ فعالیت دارد و افراد دارای تجربه و آشنا به کار در این منطقه وجود دارد تعدادی از کارگران استان گلستان در شرکت‌های معدنی استان خراسان جنوبی به خصوص منطقه طبس مشغول به فعالیت بودند.  

حسن‌زاده بیان کرد: متأسفانه در حادثه دیروز تعداد ۶۹ نفر از کارگران معدن بر اثر انفجار ناشی از گاز متان دچار سانحه شدند، این افراد در دو تونل مشغول کار بودند در یک تونل تعداد ۴۷ نفر و در تونل دیگر ۲۲ نفر حضور داشتند.

وی ادامه داد: در تونلی که ۴۷ نفر کارگر بودند ۱۷ نفر مصدوم و در بیمارستان در حال مداوا هستند و متاسفانه ۳۰ نفر هم جان باختند.  

مدیر کل صنعت، و معدن و تجارت استان گلستان گفت: در تونل دوم ۲۲ نفر مشغول فعالیت بودند که تا الان تقریبا اجساد سه نفر را از داخل تونل انتقال دادند و عملیات نجات توسط گروه‌های امدادی برای دیگر محبوس‌شدگان ادامه دارد.

به گفته حسن‌زاده؛ از ۳۳ نفر جان‌باخته حادثه معدن تعداد پنج نفر از کارگران گلستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه کارگران تلاشگر، صبور و نجیب الگوی مجاهدت در کسب روزی حلال هستند، گفت: تلاش آن‌ها هیچ‌گاه از اذهان ملت ایران پاک نمی‌شود هر وقت صحبت از معدن می‌شود یاد معدن‌زغال سنگ زمستان‌یورت آزادشهر می‌افتیم حادثه تلخی که در اردیبهشت ماه سال ۹۶ رخ داد و ۴۳ کارگر را از دست دادیم و ۷۰ نفر هم مصدوم شدند.

مدیر کل صنعت، و معدن و تجارت استان گلستان در خصوص ارتقاء سطح ایمنی محیط‌های کار و تلاش کارگران استان به ویژه در معادن تصریح کرد: برای ارتقاء ایمنی کارگران ما نظارت‌ها و سرکشی‌ها را از طریق نیروهای متخصص در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش دادیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه نظارت‌های نوبتی و سر زده از معادن صورت می‌گیرد، گفت: موضوع کنترل تجهیزات و امکاناتی که به برای حفظ ایمنی و ارزیابی شرایط کار لازم است به صورت مستمر بررسی و کنترل می‌شود.

وی تاکید کرد: تیم‌های نظارتی و یا مسئولان فنی در معادن هر جایی که نقص وجود دارد بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کنند، اگر احساس کنیم که جان کارگران عزیز در خطر است اولین اقدام تعطیلی معدن خواهد بود و تا اصلاح نقص اجازه فعالیت داده نمی‌شود.  

مدیر کل صنعت، و معدن و تجارت استان گلستان گفت: نمونه این اتفاق را در هفته گذشته داشتیم دو معدن که یک الی دو حادثه کوچک در آن‌جا رخ داد به فوریت تعطیل کردیم و به مدیران معدن هم دستور دادیم که فعالیت مجدد ندارند تا رفع نقص‌ها برطرف شود و بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

حسن‌زاده بیان کرد: یکی از نکات دیگری که بعد از حادثه تلخ زمستان یورت مورد تاکید قرار گرفت ایجاد یک پایگاه تخصصی امداد و نجات معدن بود که مصوبه آن را در استان گرفتیم که امیدوار هستیم طی هفته‌های آتی این پایگاه امدادی فعالیت خود را در منطقه زمستان یورت آزادشهر آغاز کند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.